Alimente care ne ajută la întărirea sistemului imunitar

Ce alimente contribuie în mod real la întărirea imunității?

 

Vitamina A

Un nivel scăzut al acestei vitamine este corelat cu o frecvență crescută a infecțiilor în gât, sinusuri și urechi. Sursele naturale din care putem prelua vitamina A sunt:

  • lapte bătut
  • gălbenuș de ou
  • pește
  • ficat

Iaurtul și produsele lactate acide cu fermenți vii  cresc intensitatea răspunsului imun la o serie de bacterii și viruși. Peștele gras (somon, ton, sardine) este bogat în acizi grași esențiali Omega-3 cu rol antiinflamator; aceștia reduc inflamația acută și stimulează procesele imunitare necesare apărării organismului.

 

Oul

Oul este o sursă de proteine de cea mai bună calitate (cu toți cei 8 aminoacizi esențiali), vitamine antioxidante (A și D) și minerale (Fier, Seleniu, Zinc). În cazul unei infecții, pierderile proteice accelerate pot fi compensate rapid dacă dieta alimentară conține ouă.

 

Vitamina C

Vitamina C este vedeta studiilor despre imunitate, în special datorită faptului că este relativ la îndemână, se găsește în fructe și legume (citrice, kiwi, pătrunjel, varză, spanac, mere,etc). Căpșunile, zmeură și fructele de pădure -pe lângă cantitățile de Vitamina C din structură lor, conțin fitonutrienți cu putere antioxidantă crescută care stimulează imunitatea.

 

Vitamina E

Vitamina E o regăsim în fructe și legume cu frunze verzi, pește, ouă, alune (crude) sau semințe. Stimulează producția de celule „ucigașe”, care caută și extermină celulele canceroase.

 

Carotenoidele

Betacarotenul este cel mai cunoscut compus din familia carotenoidelor. Precursor al vitaminei A, betacarotenul are propria sa acțiune antioxidantă – protejează celulele împotriva cancerului, ferește inima de boli cardiovasculare. Corpul convertește betacarotenul în Vitamina A, care mărește rezistența organismului la infecții, alergii, astm etc. Așadar, este bine să includem în alimentație alimente care au un nivel ridicat de betacaronten, cum ar fi: morcov, cartofi dulci , dovleac, spanac, roșii, ardei gras, piersici, mango, papaya.

 

Bioflavonoidele

Cunoscute pentru efectele lor antibacteriene, antivirale și hepatoprotectoare, oferind acțiune protectoare față de apariția cariilor dentare și având un rol important în vindecarea pielii după arsuri sau alte afecțiuni dermatologice, bioflavonoidele acționează în principal asupra sistemelor circulator și digestiv. *** Deși se găsesc în fructe și legume, bioflavonoidele se pierd în proporție de până la 95% prin pregătirea la microunde sau prin fierbere.

 

Zincul

Zincul este un mineral important pentru imunitate, ajutând celulele să elibereze mai mulți anticorpi și să lupte mai agresiv cu atacatorii care produc bolile. Unele studii demonstrează eficiența Zincului în prevenirea afecțiunilor respiratorii la copii. Alimente bogate în zinc sunt stridiile, crabi, carnea de curcan sau leguminoasele. Se recomandă, uneori, în faze de boală acută, suplimente de Zinc, dar numai cu acordul medicului de familie.

 

Carnea roșie

Carnea roșie este o sursă bogată de proteine și minerale (Fier, Zinc, Crom, Seleniu) de care sistemul imunitar are nevoie pentru a funcționa eficient; ajută atât la vindecarea rapidă a bolilor, cât și la refacerea organismului în perioada de convalescență.

 

Seleniul

Seleniul îl găsim în pește, cereale integrale, orez brun, brânză de casă, carne albă, semințe de floarea soarelui, usturoi și este un mare aliat pentru imunitate, ajutând organismul să lupte cu boli grele.   Supa de pui-este eficientă și ca element de prevenire, nu numai de tratament culinar în momentul în care răceala deja s-a instalat. Cercetătorii de la Universitatea din Nebraska au descoperit că supa de pui, consumată cu regularitate, ajută la blocarea infecțiilor. Mai mult, condimentele pe care le adaugi, după gust, contribuie și ele la creșterea nivelului de imunizare a organismului împotriva infecțiilor.

 

Coenzima Q10

Este o substanță cu un rol asemănător vitaminelor, prezentă în toate celulele organismului. Coenzima Q10 este un important antioxidant, cu efecte benefice asupra inimii, creierului și cu proprietăți anticancerigene și de stimulare a sistemului imunitar. Surse naturale de Coenzima Q10 : sardine, macrou, alune, organe (inimă, ficat, rinichi).

 

 

Share on facebook
Distribuie-l pe Facebook
Share on whatsapp
Distribuie-l pe WhatsApp
Share on email
Distribuie-l prin email

Programează-te!

Pentru a te programa te rugăm să completezi formularul de mai jos. Ulterior, vom reveni către tine pentru a confirma programarea.

facebook messenger icon