Second opinion avizat, nu improvizat”- campanie de informare a pacienților despre importanța unei a doua opinii medicale

Intermedicas (www.intermedicas.com), prima clinică  de second opinion din România, lansează campania “Second Opinion Avizat, nu Improvizat” cu scopul de a informa și de a conștientiza pacienții din România referitor la dreptul de a cere second opinion, la importanța unui diagnostic corect și a unui tratament corespunzător.

 

Potrivit Institutului Naţional de Diagnostic, în România unul din zece pacienți primește un diagnostic greșit. Totodată, peste jumătate dintre pacienții români se tem că ar putea primi un diagnostic incorect sau un plan de tratament ineficient. Conform unui studiu realizat de olandezii de la Diagnose.me.com, second opinion reduce riscul unei erori de diagnostic cu 90%. Totodată, potrivit Google România, tendința de autodiagnosticare a românilor a ieșit în evidență – peste 550 de milioane de căutări despre sănătate într-un an, ocupând locul II în topul accesărilor pentru un anumit domeniu, fiind depășite doar de domeniul turismului.

 

Campania este rezultatul unor concluzii desprinse dintr-un studiu intern derulat de clinica, cu pacienții care au solicitat second opinion după ce au primit un diagnostic de boala gravă sau recomandare de chirurgie. Scopul studiului a fost identificarea motivelor pentru care pacienții au ajuns să solicite second opinion avizat în stadii avansate ale bolii și nu imediat după primirea primului diagnostic.

 

Rezultatele au indicat că:

  • 95% dintre pacienții nu știu că au dreptul legal la a doua opinie medicală;
  • 89% dintre pacienți susțin că nu apelează la second opinion din respect/frică pentru medicul care a dat primul diagnostic;
  • 87% dintre pacienți apelează la internet ca sursă de second opinion;
  • 78 % se bazează pe medicii care au dat rezultate bune in cazul familiei/al prietenilor.

 

“A cere a doua, a treia, a patra opinie medicală mergând din clinică în clinică la medici specialiști, căutând pe internet sau la recomandarea unor prieteni este o improvizație. Nu ai certitudinea că medicul care a tratat o cunoștință și a funcționat se descurcă la fel de bine și în cazul tău. Acest demers poate să nu dea rezultatele asteptate și, în același timp, există și riscul cheltuielilor inutile, de timp și de bani, având ca posibil rezultat o soluție medicală incompletă sau un diagnostic eronat” a declarat Ana Maria Marian, CEO Intermedicas.

 

Campania se va desfășura atât în mediul online (social media și blog-ul companiei), cât și offline (în presă și companii), începând cu luna aparilie. Cele două direcții, poveștile unor pacienți Intermedicas care au apelat la second opinion și vizualurile care prezintă diagnosticuri și alternativele lor de tratament, încurajează luarea unei decizii medicale informate. Materialele vor putea fi descoperite și preluate cu hashtag-ul #SecondOpinionAvizat.

 

Campania își dorește să familiarizeze pacienții români cu beneficiile oferite de second opinion avizat, pentru a preveni erorile medicale.

Share on facebook
Distribuie-l pe Facebook
Share on whatsapp
Distribuie-l pe WhatsApp
Share on email
Distribuie-l prin email

Programează-te!

Pentru a te programa te rugăm să completezi formularul de mai jos. Ulterior, vom reveni către tine pentru a confirma programarea.

facebook messenger icon